06:08 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عرضه سیمان

دلایل آشفتگی بازار سیمان
معاونت مطالعات تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی مشکلات ساختاری صنعت سیمان و دلایل آشفتگی بازار در هفته‌های اخیر پرداخت.
افت کیفیت سیمان صحت ندارد
همزمان با عرضه سیمان در بورس کالا به جهت مشخص بودن خریداران و فروشندگان، فرآیندها به مراتب بهتر از گذشته شده و کیفیت محصولات نیز بهبود یافته است؛ زیرا سیمانی‌ها در معاملات بورس، متعهد هستند کالای فروخته شده به مشتری را به موقع و با کیفیت مطلوب درج شده در اطلاعیه عرضه که مورد تایید و نظارت استاندارد است، تحویل دهند.
وزارت صمت بر عرضه کل سیمان در بورس کالا مصمم است
وزارت صمت مصمم به عرضه کل سیمان کشور در بورس کالاست تا علاوه بر شفافیت بازار این محصول، بخش توزیع نیز سازماندهی بهتری به خود بگیرد؛ در این میان اعلام سازمان ملی استاندارد بر مخالفت با عرضه سیمان در بورس کالا، هیچ ارتباطی با این سازمان ندارد و این مسائل از حیطه مسوولیت و وظایف سازمان استاندارد خارج است.
بورس کالا بهترین مکانیزم برای عرضه سیمان است
عرضه سیمان در بورس کالا به شفاف سازی و تعادل بخشی به عرضه و تقاضا کمک ویژه ای می کند؛ بورس باید از تجربیات چندین ساله در حوزه مبادلات کالاهای مختلف مثل فلزات برای میزبانی از همه شرکت های سیمانی استفاده کند.
سیمان «هگمتان» راهی بورس کالا می‌شود
مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای از پذیرش کالای سیمان شرکت سیمان هگمتان در بازار اصلی این بورس خبر داد تا شمار شرکت‌های سیمانی پذیرش شده در بورس کالا به ۵۶ شرکت برسد.
سیمانی‌ها باز هم رشد می‌کنند؟
شرکت‌های تولیدکننده سیمان در یک سال اخیر توانستند مجوز افزایش نرخ بگیرند و قیمت بازار آن فراتر از تصورات رشد کرد.
حضور سیمانی‌ها در بورس کالا به نفع تولیدکننده، سهامدار و مصرف‌کننده
مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر گفت: برای ورود سیمان به بورس کالا برنامه داشتیم و براساس آن برنامه برای حمایت همزمان از تولیدکننده، سهامدار و مصرف کننده اقدام به عرضه سیمان در بورس کالا می‌کنیم.
انجام کل معاملات سیمان کشور بورس کالا تا ۲ هفته آینده
تا دو هفته آینده کل عرضه و تقاضای سیمان کشور در بورس کالا انجام می‌شود و این اتفاق به زودی در خصوص فولاد هم خواهد افتاد.
حل مسأله قیمت گذاری با ورود سیمان به بورس کالا
قیمت گذاری دستوری برای سیمان همواره تولیدکنندگان را با چالش مواجه کرده از این رو مدتی است سیمان در بورس کالا عرضه می شود که با رفع مسأله قطعی برق این شرکت ها بزودی شاهد عرضه های گسترده تر سیمان در بورس کالا و تعادل کامل این کالا در بازار خواهیم بود.
حذف قیمت‌گذاری دستوری، تولید و عرضه سیمان را افزایش می‌دهد
قیمت‌گذاری غیر دستوری و مبتنی بر عرضه و تقاضا باعث می شود تا سیمان با قیمت واقعی به دست خریداران واقعی برسد و منجر به کوتاهی دست دلالان از این بازار مانند دیگر حوزه های پتروشیمی و فلزات می شود.
توسعه صنعت سیمان با ورود به بورس کالا
توسعه صنعت سیمان با ورود به بورس کالا حرف اغراق آمیز و گزافی نیست بلکه تکرار تجربه موفق عرضه فولاد و پتروشیمی است.
باید اجازه داد تا بازار سرمایه به صورت خودکار عمل کند
رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: باید اجازه داد تا بازار سرمایه به صورت خودکار عمل کند و در این میان زمینه رفع عیوب بازار‌ها نیز فراهم شود.
تاکنون عرضه ۶۱۶هزار تن سیمان در بورس کالا ثبت شده است
نگاهی به اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران برای روز شنبه ۱۶ مرداد ماه نشان می دهد که سیمانی ها با عرضه های گسترده راهی تالار معاملات خواهند شد؛ به طوریکه تا این لحظه عرضه ۶۱۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول به ثبت رسیده، البته این اطلاعیه در حال به روز رسانی و افزایش میزان عرضه هاست.
جایگاه صنعت سیمان در ایران و جهان
در فضای اقتصادی حاکم بر جهان امروز، مصرف سیمان به عنوان یکی از اصلی ترین نهاده های تولید در فعالیت های عمرانی و ساختمانی و از مهم ترین شاخصهای ارزیابی توسعه اقتصادی کشورها به شمار می آید و این صنعت، نقشی بی بدیلی در گسترش زیرساخت های اساسی یک کشور ایفا کرده و فارغ از فراز و نشیب های اقتصادی در سطح جهان، به مسیر رو به رشد خود ادامه می دهد.
نیاز به کد معاملاتی از طرف کارگزار برای خرید سیمان از بورس کالا
متقاضی برای خرید سیمان از بورس کالا نیاز به دریافت کد معاملاتی از طرف کارگزار دارد و پس از آن می‌تواند نسبت به خرید حداقل ۱۰ تن سیمان از طریق کارگزاری اقدام کرده و ثبت سفارش کند.